Velkommen til bloggen min! Her legger jeg ut mye av det jeg lager på fritiden. Legg gjerne igjen en kommentar, det er alltid koselig. Skulle noe av det jeg lager være av interesse, er det bare å ta kontakt på mail: hanne.sele@norgespost.no

fredag 8. oktober 2010

Flere kjoler

Det har blitt en del sying i ledige stunder de siste to ukene også. Det vises igjen i diverse gaver og i løse tråder som slenger rundt i huset...
Jeg har ikke husket å ta bilde av alt, men her er noe:
Først en marineblå velourkjole str M. Den er ikke tenkt noen spesielle enda, så hvis noen kunne ønske eg denne, er det bare å gi beskjed :) Ville prøve hvordan det var med ribb i halsen og korte ermer. Er innsydd legg på bryststykke, og når rett over knærne på meg som er 158 cm. Har laget et videre skjørt enn på den koksgrå jeg sydde til meg selv. Det ble jeg fornøyd med.

I går kveld ble denne kjolen til. Den er i str. 116 og er til Eline. Ble noe rart nede på venstre side, har sikkert strukket for mye i stoffet eller noe da jeg sydde. Tror ikke det viser når hun har den på. Det lyseblå stoffet er velour, og det blomstrete er bomull fra Tilda (Panduro).

Denne kjolen/tunikaen sydde jeg til et tantebarn i bursdagsgave. Også i velour korallfarge. Jeg sydde også ei posebukse i brun, samme farge som blomsten, men den glemte jeg å ta bilde av.
I tillegg har jeg sydd en turkis kjole til søster Unni. Irriterer meg at jeg ikke tok bilde av den, men hvis jeg husker det får jeg gjøre det en annen gang. Litt skummelt å sy til andre voksne i forhold til størrelse og smak og sånn, men tror det gikk bra. Fikk hvertfall lyst på en turkis kjole til meg selv. Liker så godt den fargen
I dag skinner solen fra skyfri himmel og støvdotter og skitne vindu glaner mot meg. Så derfor får jeg finne støvklut og støvsuger og starte helgevasken før jeg begynner på et nytt prosjekt.
God helg!



1 kommentar:

  1. Så mye flott, Hanne! Tror jeg må komme meg gjennom tunnelen og ta en sykveld sammen med deg, jeg! Etter innflytting, da så klart:)

    SvarSlett