Velkommen til bloggen min! Her legger jeg ut mye av det jeg lager på fritiden. Legg gjerne igjen en kommentar, det er alltid koselig. Skulle noe av det jeg lager være av interesse, er det bare å ta kontakt på mail: hanne.sele@norgespost.no

fredag 22. oktober 2010

Utfordring

Ja, da har jeg fått en utfordring fra Svimelaura, min svigerinne. Hun har bloggen serendipity, som du finner i bloggrullen min, vel verdt et besøk. Hun er også nettbutikkdame, og driver nettbutikken Mica, som du også finner i sidebaren min. Kjempeflink dame, og ei mor jeg ser opp til.


Altså, utfordringen lyder så:
Når lo du sist, og av hva?

Ja, det var et godt spørsmål. Jeg klarer egentlig ikke huske når jeg lo sånn kjempemasse av noe! Jeg kan le så jeg griner av ganske små ting her i livet, når jeg er i rette stemning, men det er tydeligvis en stund siden.

De gangene jeg ler mest, er når jeg er i lag med venner og familie. Og så ler jeg av sånne tabber folk gjør.

Dette lo vi av i sommer, da vi gikk tur og fant "rompetreet, med rompehull og alt:)

Jeg lo da litt i går, da jeg var på basar på Utsyn, som  jeg har nevnt i tidligere innlegg. Det er litt bedehushumor dette her da. Men nå skulle jeg jo fortelle om da jeg lo sist, og det var altså av dette.

En eldre søndagsskolelærer hadde barna framme og sang sammen med dem. Han fortalte at han hadde gått og nynnet på basarsangen hele dagen, og lurte på om vi visste hvilken sang basarsangen var. Det var det ingen som visste. Jo, det er "Hjelp meg o kjæreste Jesus å vinne", sa han (En gammel salme). Vi i forsamlingen lo litt av den lille vitsen, og Eline som satt på fanget, prøvde å få med seg hva som var morsomt med det han sa. Hun lente seg mot meg og hvisket: "Sa han: hjelp meg en kjærest å finne?". Da ble vitsen hakket morsommere, syntes jeg :)

Vet ikke om dette var festlig for dere, da, men nå er ikke jeg så veldig god på å fortelle historier heller, så dere får ta det for det det er :)

For å fortsette litt med temaet latter, så er det ingen ting som er så godt som ei skikkelig latterkrampe. Den kommer ikke så ofte lenger, men når den kommer, kan den være både lang og hysterisk. Det som er sikkert, er at jeg hvertfall får latterkrampe minst en gang når vi er sammen med sigerinner og svogere på Rolf Ådnes side. Stakkars dem som da ikke blir grepet av stunden og hiver seg med, for da blir det meste morsomt. Tror det av og til blir litt slitsomt for de mer selvbeherskede deler av familien, men det får så være :))
Så takk for det svigerinner, dere forlenger livet mitt :))


Da skal jeg altså gi denne utfordringen videre til 6 andre. Jeg har jo ikke så veldig mange bloggvenner, så det må bli:
Livs: http://livdahlseng.blogspot.com/ Hun er nabo på Talgje, og kjempeflink til å strikke. En av de få talgjebuene som blogger, så vidt jeg vet.
Kjerstins verden: http://kjerstinsverden.blogspot.com/  Kjerstin er flink til å synge, og synger i ei damegruppe som har vært både her og der og sunget. Hun lager fine kort. Hun har gått på Tryggheim et år under oss, og da vi var små, lekte vi litt sammen når foreldrene våre møttes.
Ingelin: http://mobileingelin.blogspot.com/ Ingelin er min søster, som i dag (natt) har blitt mor for første gang til en liten gutt som heter Oliver. Gratulerer!
Cathrine: http://cathrinekavli.blogg.no/ Cathrine er mitt tantebarn, og trofast barnevakt. Hun går på Tryggheim, og er kjempeflink til å ta bilder! Bloggen hennes er vel verdt et besøk.
Guro:  http://guroslekeplass.blogspot.com/ Guro er følger av bloggen min. Håper du ikke er skuffet over at det er så lite scrapping for tiden.. Hun lager masse fine kort, bare klikk inn og se.
Senior: http://ksolstad.blogspot.com/  Senior er Rolf Ådnes onkel. Ikke den ivrigste bloggeren jeg kjenner ;), men kanskje dette gir ham et spark bak :))

Så lykke til med utfordringen folkens!

1 kommentar:

  1. Jeg lo av vitsen jeg! Heia Eline:) For et fantastisk rompetre!!!!

    SvarSlett