Velkommen til bloggen min! Her legger jeg ut mye av det jeg lager på fritiden. Legg gjerne igjen en kommentar, det er alltid koselig. Skulle noe av det jeg lager være av interesse, er det bare å ta kontakt på mail: hanne.sele@norgespost.no

fredag 24. september 2010

Ny ladning med velour..

I går kom pakken fra stoff og stil, endelig! Da var det rett hjem og begynne å klippe til kjole :) Jeg glemmer alltid at bildene kommer i motsatt rekkefølge av sånn som jeg legger dem inn, så det blir litt opp-ned her i dag..


Pynten fremme på kjolen min, som er sydd i koksgrå og lyseblå velour.
Bak på kjolen sydde jeeg på et lite blått hjerte.

Jeg har tatt utgangspunkt i det samme mønsteret som den rosa, men har tatt 3/4 lange ermer, og ribb i ermeavslutningene og halsen. Det er en første gang for alt, og den kantingenhar jeg ikke prøvd før. Måtte rekke opp en gang i halsen og på det ene ermet før jeg ble fornøyd. Delte også forstykket, slik at jeg fikk det blå partiet foran, og sydde legg eller hva det heter under brystpartiet. Spennende å prøve ut nye ting. Neste gang skal jeg ha brystdelen litt kortere. Sydde en kroklisse fast i skjøten mellom de to fargene. Syns det pynta opp litt.
Denne kjolen skal innvies i helga på familieweekend på Tonstadli i Sirdal :)


En liten prøve på jentetunika. Tegnet et mønster etter Rachel sin tunika. Den ble litt vid i halsen, så neste gang skal jeg tegne overstykket litt smalere. Applikerte på en blomst med knapp inni, syns det gjorde seg. Rachel ble veldig fornøyd, og det er jo gøy :)
God helg!



2 kommentarer:

  1. Så fine kjoler du har laget, Hanne:) Må legge inn et bilde hvor vi får se kjolen på modellen:)

    SvarSlett
  2. Takk for hyggelig kommentar på bloggen min. Så fine kjoler du har laget.Fin fargekombinasjon på den blå kjolen.
    Ønsker deg en god helg!

    SvarSlett