Velkommen til bloggen min! Her legger jeg ut mye av det jeg lager på fritiden. Legg gjerne igjen en kommentar, det er alltid koselig. Skulle noe av det jeg lager være av interesse, er det bare å ta kontakt på mail: hanne.sele@norgespost.no

torsdag 16. september 2010

syprosjektene mine

Sist fredag kom symaskinen i posten, og hele fredagskvelden og lørdagsmorgenen gikk med til å sy kjole. (Vises nederst)
Så, bitt av basillen, har det blitt litt mer i løpet av uken. Lørdag ble det toalettveske, som jeg ikke har bilde av. Jeg sydde dermed i min første glidelås. Ikke uten tankebry, for å si det sånn. Jeg hadde nok ikke fått fagbrev i glidelåssying etter den, men det kan jo bare gå en vei. En lærer mye ved å prøve seg fram :)
Det siste jeg ble ferdig med er denne vesken. Jeg er ganske så stolt, faktisk! Tok meg ganske mange timer. Dongerien er gamle dongeribukser. Den ene, som jeg trodde var helt utgått og ferdig, var visst ikke det i følge Rolf Ådne... Ja, ja, nå har den hvertfall fått nytt liv gjennom denne vesken ;). Den er foret med blomstrete stoff fra Tilda. Oppskriften er fra boka vårgleder. Nå tjener den som jobbveske, noe som vil si at den er i bruk fire dager i uken, og det må den jo være fornøyd med!


Et lite forsøk på egendesignet tynn barnedongerikjole. Tror kanskje den ble str. 3 år? Hvis det er noen treåringer som vil prøve, er de velkomne til det :)





Så var det kjolen min. Mitt første egensydde plagg, så langt jeg kan huske. Sydd i velour/ stretch chenille. (Det ble ikke ullfilten som jeg nevnte tidligere, og det er jeg glad for.) Kjempedeilig å ha på. Litt skjeve sømmer her og der, men, alt i alt, må jeg si at jeg er fornøyd til første forsøk å være. Vil pynte den litt med blonder eller sikksakk-bånd rundt ermene, da jeg syns den er litt kjedelig, kanskje. Den ser litt skjev ut nede, men det er den egentlig ikke altså!


Jeg har allerede bestilt neste pakke fra stoff og stil, med masse velour og litt fleece. Så her skal det sys kjoler fremover :)


2 kommentarer:

  1. Så masse flott du syr; den rosa kjolen var skikkelig skjønn, og vesken kjempestilig!
    Klem Guro

    SvarSlett
  2. Heia Hanne! Du e genial! Fra no av skal du kalles "Hanne, symaskinenes konge"!

    SvarSlett