Velkommen til bloggen min! Her legger jeg ut mye av det jeg lager på fritiden. Legg gjerne igjen en kommentar, det er alltid koselig. Skulle noe av det jeg lager være av interesse, er det bare å ta kontakt på mail: hanne.sele@norgespost.no

mandag 30. august 2010

Sol!

Siden jeg kom med et skikkelig regninnlegg sist uke, må jeg lage et skikkelig solinnlegg i dag, for i dag er det knallvær! Deilig :))
Jeg har fri, og har nytt dagen så langt i fulle drag. Gikk en tur ei av turløypene i formiddag, spiste lunsj og leste avisen på verandaen og lukte litt og plukket frø av blomster i bedene. Og plutselig oppdaget jeg at mor hadde sendt melding om at vi kan spise komlemiddag hos dem i dag! Luksus! Så slipper jeg å tenke på middagen i dag :))



Lurer på om tomatene rekker å modnes?
Utsikten vår fra verandaen. Ikke så verst?

Lykta jeg kjøpte for avskjedsgaven fra Rennesøy bo- og rehab.


Sist uke kom jeg på at jeg hadde lyst å få opp denne hylla på kjøkkenet igjen. Den har fulgt meg siden jeg gikk på bibelskolen i Stavanger. Da fant jeg den på Obs!, i ubehandlet furu. Jeg broderte pyntehåndkle i hardangersøm til, etter oppskrift fra et gammelt mor har. Da vi flyttet inn i dette huset, følte jeg ikke for å henge den opp på kjøkkenet, så den havnet på vaskerommet, og har tjent trofast der som hylle til vaksepulver og sånt. Nå har jeg malt den i egghvit, og venter bare på at min kjære skal gidde å henge den opp for meg :)



Jeg ble oppfordret av min svigerinne Rebekka, i blogglandia kalt "Svimelaura" til å bla i "Stoff og stil"-katalogen. Der var det jo litt av hvert spennende! Lurer på om jeg skal våge å prøve meg på denne kjolen? Tenkte å sy den uten armer, da det høres litt varmt ut med lange. Den var merket "easy", så kanskje jeg kan klare det?
Det var jo litt av hvert annet fint, men tror det er litt ambisiøst å begynne med selskapskjole, når syingen min til nå har begrenset seg til et lappeteppe og noen gardiner..





Tenkte å bruke plommefarget ullfilt, og kanskje kante med blonde eller fløyelsbånd i hvitt. Pynte med et hjerte på brystet, kanskje også i fløyel, eller et fint mønstret stoff.

Tror jeg går for den, jeg! Hadde vært litt kult med selvsydd kjole til jul! Sikkert billigere å kjøpe, da, men denne kan jo bli unik ;)!
Hva tror dere? Kan den bli fin?
Solhilsen fra hannemor :)

2 kommentarer:

  1. Den kjolen hørtes jo bare helt smashing ut!!! Var på stoff og stil på sørlandet i helga og blir gjerne med en gang til, om du skulle ha behov for å ta stoffene i nærmere øyemål liksom:)

    SvarSlett
  2. Herlig med litt sol ja :-)
    Her har vi og hatt noen soldager, og det er masse herlige røde tomater i drivhuset.
    Flotte kjole, spennende å prøve å lage selv!
    Hjertene på brystet hørtes fint ut :-)
    Ha en fin uke!
    Klem Guro

    SvarSlett