Velkommen til bloggen min! Her legger jeg ut mye av det jeg lager på fritiden. Legg gjerne igjen en kommentar, det er alltid koselig. Skulle noe av det jeg lager være av interesse, er det bare å ta kontakt på mail: hanne.sele@norgespost.no

tirsdag 24. august 2010

Regn

En er en og to er to-
vi hopper i vann,
vi triller i sand.
Zikk zakk,
vi drypper på tak,
tikk takk,
det regner i dag.

Regn, regn, regn, regn,
øsende regn, pøsende regn,
regn, regn, regn, regn,
deilig og vått,
deilig og rått!
En er en og to er to-
vi hopper i vann,
vi triller i sand.
Zikk zakk,
vi drypper på tak,
tikk takk,
det regner i dag.
Sigbjørn Obstfelder

Ja, annet er det vel ikke å si om denne dagen. Det regner rett og slett. Og det har regnet hele natten. Dammen er fylt opp, det samme er vanntønna. Så slipper vi det... Det har jo sine goder også, regnet. Selv om det ikke alltid er lett å finne dem.
Det er deilig å slippe å vanne - det er noe av det kjedeligste jeg gjør i hagen. Kjekkere å luke, faktisk. Men så er det så nødvendig. Nytter ikke å håpe på flotte planter hvis man ikke gidder å vanne, liksom.
Man får gjort noe inne- Det er ikke lett å ta storrengjøring når solen lokker meg ut i det fri. Da blir støvdottene liggende til været snur om. - Og det har det stort sett gjort hver dag i sommer. Snudd om altså. Fra fint og varmt, til skyet og kald vind, til regnbyger, og så litt sol igjen på kvelden.. Alt på en dag. Ja, ja, man lærer hvertfall å nyte mens man kan..
Hvilke andre fordeler har vi av regnet? Man kan gjøre koselige innesysler- som å lese, blogge, surfe på internett, scrappe, sitte under et pledd og se på tv med en kopp nytraktet kaffe, se gjennom sommerens bilder, drømme om neste års ferie, bla gjennom diverse kataloger med klær, møbler, hobbyting osv.
Man får brukt støvler og regntøy- Rachel ville helst gått på skolen i hvite nyvaskede tøysko i dag. Da måtte mammaen finne fram lilla støvler og regnjakke. Noe annet duger ikke i dag. Hun var bare redd for at hun ikke klarte springe fort nok ned til skolebåten etter skolen i dag. Det går ikke så fort med støvler, for knyttingeni støvlene bare går opp. Da knyttet vi dobbel knute, så var problemet løst. Godt med små problemer som lett lar seg løse.

-Kortlaging-

Jeg har lagd noen kort i løpet av sommeren som ikke er tenkt noen spesielle, for å ha et lite lager. Det siste er til Rolf Ådnes farmor, ellers ingen spesielle. Jeg er ikke så flink med guttekort. Har ikke så mye stæsj som passer til det. Så de er litt jentete de fleste jeg lager.




















Det var noen ord fra meg en regnfull tirsdags morgen.
Jeg søkte på regn på bibel.no, og fikk frem blant mange dette verset:
Stadig takdrypp en regnværsdag og trettekjær kvinne ligner hverandre.
Salomos ordspråk, 27, 15
Vist sagt. Hvor plagsomt er vel ikke det? La oss ikke være det :)
Ha en god dag alle sammen!
Hanne






2 kommentarer:

  1. Nydelige kort du har laget i regnet! Veldig fint det regndiktet du har øverst. Har ikke vært særlig mye regn i sommer, så det er godt med litt nå. Jeg er heller ikke så glad i vanning :)
    Ha en fin dag!
    Klem Guro

    SvarSlett
  2. LIKTE denne posten din, og også ordspråket til sist :D - er vel MYE i det, ja... ;)

    Ha ei fin uke videre!
    Klem!

    SvarSlett