Velkommen til bloggen min! Her legger jeg ut mye av det jeg lager på fritiden. Legg gjerne igjen en kommentar, det er alltid koselig. Skulle noe av det jeg lager være av interesse, er det bare å ta kontakt på mail: hanne.sele@norgespost.no

søndag 10. april 2011

Dukkeklær

 Som jeg har nevnt, har jeg lovt å sy noen dukkeklær til barnelagsbasaren på bedehuset vårt. De skal lodde ut baby-borndukke, som de pleier. Det var litt tiltak å begynne på, da jeg hadde så mange andre prosjekter i hodet som jeg hadde lyst å starte med. Men i går tok jeg saksen fatt,  og klippet til stoff og målte ut fra klær vi har hjemme.
 En mørkeblå bluse med hvite prikker og skråbånd i halsen. Har laget en splitt og et knapphull bak, slik at det blir greiere å få den over hodet. Dongeribukse med strikk i livet til, og pannebånd med heklet blomst.
 Sett to: Tunika i chenille, tights i hvit ribb (fornøyd med denne :)), og trekanttørkle på hodet.
Og til slutt en liten nattkjole :)

Alle mønstrene har jeg tegnet selv. Eller tegnet og tegnet, har bare målt underveis, og tatt en sjangs.. :)

Det ble egentlig koselig å sitte å dille med når jeg først begynte. Ble fornøyd med resultatet også, og kan levere dem uten å skjemmes :)

Vinneren kommer også til å få strikkete klær til dukka også, så heldige den personen. Satsser på det blir en vinner som har bruk for og lyst på denne. Sørgelig når vinneren er en eldre mann eller dame uten små barnebarn. Er jo ofte de som tar mest lodd :)

1 kommentar:

  1. Så søte små klær, alle jenter skulle hatt en stor garderobe til dukkene sine!!

    SvarSlett