Velkommen til bloggen min! Her legger jeg ut mye av det jeg lager på fritiden. Legg gjerne igjen en kommentar, det er alltid koselig. Skulle noe av det jeg lager være av interesse, er det bare å ta kontakt på mail: hanne.sele@norgespost.no

onsdag 12. januar 2011

Prototype

Jeg har sydd en prototype av velourtunika med strikket hals og ermeavslutninger. Velouren (chenillen) er fra stoff og stil. Mønsteret er også opprinnelig derfra, men jeg har gjort en del endringer. Nederst har jeg sydd på en svart blonde for å ta opp fargen. Det er min søster Unni som har strikket, og det er hun som skal ha den hvis den faller i smak. Jeg syns den ble fin, og kommer til å ha den selv, hvis ikke Unni vil ha den. Likte godt at den ikke var så stram i livet, slik mønsteret opprinnelig er, og lengden ble jeg også fornøyd med.
Så gjenstår det å se om eieren blir fornøyd.. Alltid litt skummelt det.
Jeg var ikke akkurat stylet for fotografering da jeg tok det bildet, så dere får bare unnskylde hjemmesveisen...

 Her har jeg ikke lagt den opp enda, men fargene kommer bedre fram.
 Denne kjolen har jeg vist før. Den sydde jeg til ei annen søster, Marit. Hun ønsket noen endringer, først og fremst et hjerte foran, da den turkise fargen ble litt dominerende. Rundt hjertet er det svart strikkblonde. Den var litt vanskelig å få fin rundt. Sydde den først på for hånd, med litt rynnking, så sikksakket jeg hjerte og blonden på kjolen. Det ble litt bølgete, men jeg vet ikke om jeg orker å ta det opp igjen. Hvis noen har en god måte å feste blonden til hjertet på, uten å sy for hånd, tas råd i mot med takk :)
Vi fant også ut at det hadde vært fint med blonde i ermeavslutningene og under brystet. Ermene er halvlange, og når til midt på undrearmen.
Nå ble kjolen litt mer feminin, tross den skarpe turkise fargen. Skulle gjerne hatt et velourstoff i en lysere turkisfarge enn stoff og stil sitt, så hvis noen vet om hvor jeg kan kjøpe det, så gi beskjed. Jeg er veldig glad i turkis, men denne er litt mørk og skarp, spesielt til barnekjoler, syns jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar