Velkommen til bloggen min! Her legger jeg ut mye av det jeg lager på fritiden. Legg gjerne igjen en kommentar, det er alltid koselig. Skulle noe av det jeg lager være av interesse, er det bare å ta kontakt på mail: hanne.sele@norgespost.no

søndag 2. januar 2011

Godt nytt år!

 Ja, det har vært både advent og jul og nyttår, uten at jeg har oppdatert bloggen. Desember har føket avgårde, slik den pleier å gjøre. Vi har kost oss i slagene og innimellom slagene. I julen har vi hatt besøk og vært på besøk, slik det skal være, og jeg har jobbet fire dager i romjulen. Det har derfor ikke vært anledning til å sitte å kjede seg!
 Litt sying har jeg da likevel klart å snike inn. Kanskje derfor jeg syns det har vært litt travelt denne måneden? Puta syns jeg ble koselig, jeg bare glemte at det jo bør være en slags lukkemekanisme i trekket! Derfor ble det knyting med silkekantbånd. Funker forsåvidt greit, men neste pute vil jeg lage lukking bak.
 Det ble noen avlange brødkurver i julepresanger. Den over ble til svigermor, og den røde under til svigerinna mi. Begge feiret jul hos oss, så det var litt koselig å gi en liten gave bare fra meg.
 Noen hjerter ble det. De store (lagde to store til) ble julepresanger til besteforeldre fra jentene.
 Jeg trengte en ny juleløper, og dermed ble denne til. Stoffet er grovvevd linstruktur fra Stoff og stil.
Kurvene og hjertene er lagd av mønster fra to bøker av samme forfatter; "vårgleder" og "julegleder" tror jeg det var. Masse koselige mønstre i de bøkene.

Utenom dette har jeg sydd kjoler. To voksenkjoler  og to barnekjoler. De eer ikke tatt bilde av, har lett for å glemme det når jeg har litt hastverk med å få det avgårde.

Ønsker dere alle et velsignet godt nytt år! Husk at hver dag er en gave, bruk den best mulig :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar