Velkommen til bloggen min! Her legger jeg ut mye av det jeg lager på fritiden. Legg gjerne igjen en kommentar, det er alltid koselig. Skulle noe av det jeg lager være av interesse, er det bare å ta kontakt på mail: hanne.sele@norgespost.no

torsdag 27. januar 2011

Nye stoffer og litt av resultatet

 Jeg lot meg friste av salg i den danske nettbutikken "stofstedet". Billige, fine stoffer. Det eneste jeg glemte å regne med, var tollen... Ja, ja. Stoffene var såpass billige at det ble ikke helt avskrekkende pr meter likevel. Øverst ligger et glatt bomullsstoff. Kan det være poplin? Husker ikke. Det ville Rachel ha kjole av, og da ble det så:
 Mønsteret er minikrea sitt, i 10 år. Et enkelt mønster med bare to deler.Strikk i livet, som er sydd på med sikksakk, strikk i halsen og i armene. Hun ble fornøyd, og det tror jeg jeg også ble. Syns kanskje den mangler litt pynt, i form av bånd, blomster eller blonde... Vi får sse hva vi finner etterhvert. Ser for meg at en underkjole med blonde nederst, gjerne i brunt hadde vært fint, og en brun tights/leggings under.
 Eline har fått denne blusen. Den syns jeg ble kjempesøt. Det er samme mønster som kjolene jeg har sydd før. Det er Onion sitt, og har flere valgmuligheter. Stoffet er bomull, mørkeblått med hvite prikker. Er svak for småprikkete stoff. Har funnet flere på panduro, men må nok vente med å bestille noe mer enda..
Har lyst å ha en heklet blomst på, denne har jeg bare hektet på med ei nål. Har egentlig lyst på en fylt. Tror jeg må spørre søster Unni om hun kan hekle noen til meg i forskjellige farger. Er fine til å pynte med. Hun skylder meg nemlig noen tjenester som jeg har bedt om å få i form av strikkede eller heklede ting etter som behovene oppstår:)
Har også lyst til å sy på et hvitt sikksakkbånd nederst, men må få tillatelse av eieren.
Blusen var såpass lang at den var perfekt over dongeritights.

Jeg har en meter av svart med hvite prikker hvis noen kunne tenke seg en lignende, enten bluse eller kjole. Kan også sys i det stripete stoffet i stoffbunken over, nest nederst. Det er fint smalstripet i blått og hvitt, med litt stretch i. Eller en kombinasjon av ensfarget og mønstret, eller... :) Det er det som er så kjekt, at det finnes så mange muligheter med samme mønstre.

Dongeristoffet nederst i bunken hadde jeg tenkt å bruke til posebukser, men det er litt tjukt, så jeg ble ikke helt fornøyd med hvordan stoffet la seg. Må nok få tak i et tynnere, og heller bruke dette til vanlige bukser eller kjoler.

1 kommentar:

  1. Nå var det ei stund si jeg hadde vært innom, Hanne, og så mye fint du lager!!!! :D Utrolig stilig!!
    Impressed!!

    Klem til deg! c",)

    SvarSlett