Velkommen til bloggen min! Her legger jeg ut mye av det jeg lager på fritiden. Legg gjerne igjen en kommentar, det er alltid koselig. Skulle noe av det jeg lager være av interesse, er det bare å ta kontakt på mail: hanne.sele@norgespost.no

fredag 13. mai 2011

Sydd siden sist..

 Først ut er mammaklærne. Fikk ny bestilling av min gravide venninne. Hun syntes det var så behagelig å gå i klærne mine :) Det ble en kortermet topp i støvet lilla viskosejersey fra s og s, og pose(kose)bukse i svart viskosejersey og ribb fra hilco. Ribben skulle være litt lengre på denne enn den forrige buksa, da magen vokser og vokser.. Den ble imidlertid litt vel lang, nådde over brystene..  :) Hun mente det ikke gjorde noe, skulle bare brette den dobbelt.
 Neste sett ut, er mor/barn-kjoler i hvit isoli (joggestoff). De skulle være kun i svart/hvitt og ha hette. Jeg har lekt meg med litt forskjellig på disse to. En splitt foran i halsen med blonde, volang nederst, hjerte i hetta, og vintagemotiv på skjørtet. Kjekt å skape noe eget, og ikke bare slavisk følge mønsteret. Men litt skummelt og, da jeg er redd de ikke passer, eller faller i smak. Barnekjolen er i str. 10 år, og voksenkjolen i 48-50, tror jeg..




Vintagemotivet er bare tråklet på, for å se hvordan det ble, men den kommende eieren ville ha det, så i morgen skal det sys skikkelig  på :)
 Siste kjole ut, er til min søster. Dette skal bli 17. maikjolen hennes. Hun har prøvd den, og den passet, heldigvis. Stoff og mønster fra stoff og stil. Glemte visst å ta bilde bak på kjolen. Der er det vaffelsøm, slik at den sitter fint på. Et utrolig behagelig og stødig stoff å sy i! Kan anbefales. Eneste er at deet er noe dyrt, og tåler dårlig vask.. Mønsteret på kjolen er sydd/brodert på, det er ikke bare trykk. Er spent på om den holder seg fin, eller om noe av det løsner under bruk..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar