Velkommen til bloggen min! Her legger jeg ut mye av det jeg lager på fritiden. Legg gjerne igjen en kommentar, det er alltid koselig. Skulle noe av det jeg lager være av interesse, er det bare å ta kontakt på mail: hanne.sele@norgespost.no

tirsdag 30. november 2010

Gårsdagens syprosjekter

 Denne kjolen mangler bare strikken i halsen og armene, så er den ferdig. Jeg hadde ikke mer, og gadd ikke kjøre 15 min til Finnøy for å kjøpe. Kjolen er i 5 år, i bomullschambrey og vevd bomull fra stoff og stil. Den er til ei jente på 4. Jeg ga den lilla hjertekjolen i velour til basaren vi hadde på bedehuset på lørdag. (Gjør alt for å bli kvitt prosjektene mine ;)) Den vant en nevø av meg. Han kjente ingen jenter på to år, men har et søskenbarn på fire, så da lovte jeg  å sy til henne i stedet. Håper bare ikke chambreyen farger av i vask. Jeg har vasket den en gang, og den avgir mye farge. Skal vaske den før jeg gir den bort, så er jeg sikker på at den ikke blir ødelagt.
 Prøvde meg på en ugleapplikasjon, etter inspirasjon på Sykroken.no. Synes den ble ganske søt :)
 Prosjekt nr to er ei babybukse etter mønster fra ei bok jeg nettopp kjøpte. Boka er fra 70-tallet, tror jeg, skrevet av Elisabet Gunther. Veldig populær igjen nå. Veldig retropreg på klærne, og det er litt kult, syns jeg :) Buksa er i 3 mnd, og skal til min lille nevø på en mnd. Håper han vil ha den ;) Og hvis mammaen leser dette, får hun bare late som hun ikke så den. Lurer på om buksebeina er litt forskjellige, eller om det bare ser sånn ut på bildet? Må sjekke det før jeg gir den bort.
Elefanten har jeg tegnet selv, den ble vist litt trykt sammen under sying. Ikke bare, bare å applikere på stretchstoff, altså! :)
 Bak er merket mitt. Jeg har laget knapphull for første gang. Det gikk bra. Knappene kan flyttes lenger ned etterhvert, så kan buksen brukes lengre. Jeg liker veldig godt sånne bukser på babyer, er myke og praktiske. Todelte sett har en tendens til å gli opp. Det går jo også an å sette strikk i buksebeina, så kan de brukes enda lengre.
Kantbåndet var litt "potlete" å sy på, og det ble ikke helt bra på vrangen, men utsiden ser rimelig fin ut. Bedre lykke neste gang..

Have a nice and shiny day :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar